Панорами — 2010 -«Формування життєвих умінь та навичок учнів на уроці".
Ніколайчук Алла Дмитрівна - лауреат Всеукраїнського огляду-конкурсу «Панорама творчих уроків - 2010» Тема «Панорами — 2010» -«Формування життєвих умінь та навичок учнів на уроці». Що таке «Панорама творчих уроків»? Всеукраїнський клуб «Вчительські студії» (Видавництва «Шкільний світ» та Благодійного фонду «Перше вересня») щорічно проводить огляд-конкурс «Панорама творчих уроків». Тема «Панорами - 2010» (IX Всеукраїнського огляду-конкурсу) - «Формування життєвих умінь та навичок учнів на уроці». Щоб стати учасником конкурсу, потрібно надіслати розробку уроку (позакласного заходу) відповідно теми, при цьому бути передплатником будь-якого з видань видавництва «Шкільний світ». Чому я вирішила взяти участь у конкурсі-огляді «Панорама творчих уроків»? Темі цьогорічного конкурсу відповідали уроки розвитку зв'язного мовлення, які я проводила у 2 класі, а саме побудова розповідей за серією картинок на основі ТРИЗ-педагогіки. Оскільки такі уроки орієнтовані на розвиток у дітей логічного компонента: уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, які реально існують у житті. Адже наше життя - це, образно кажучи, «серія картинок». І часто-густо вміння знаходити вихід з екстремальних ситуацій чи попереджувати їх залежить не тільки від знання правил поведінки, а й від вмінь аналізувати реальні події, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, формувати уміння визначати за дією мету людини та вміти, при потребі, докладно про це розповісти. Тому конспект одного з таких уроків я надіслала на конкурс. Як проходив заключний етап «Панорами 2010»? У першому, відбірковому етапі взяли участь 574 педагоги з усіх регіонів України, які продемонстрували свої творчі здобутки у вигляді розробок уроків та надіслали 672 роботи. Журі визначило переможців першого етапу конкурсу та запросило до участі у заключному етапі конкурсу 21 учасника з 12 областей України. 3 21 по 23 квітня 2010 року у м. Києві проходив заключний етап конкурсу. На даному етапі потрібно було провести заявлений урок у гімназії №117 ім. Лесі Українки. Враження від конкурсу Гарна організація конкурсу, доброзичливість працівників видавництва, підтримка колег Київської гімназії та щирість, дружелюбність вчителів-учасників спряли налаштуванню на гарний, продуктивний урок. Кожен відкритий урок показав методичні знахідки вчителів, їхні думки щодо поліпшення якості уроку та намітив заходи щодо вдосконалення своєї педагогічної майстерності. Участь у конкурсі для мене перш за все - це нові знайомства, щире спілкування, збагачення цікавими ідеями своєї педагогічної скарбнички. А ще - можливість поділитись новими знахідками з однодумцями, перевірити себе, та довести, що для досягнення цілі потрібно працювати та вірити у свої сили.